Sunday, August 12, 2007

Ridge Vineyard (påtvingat inköp)

Från vänster vill jag presentera:
  1. 2002, Lytton Estate, Petit Syrah. En stort vin med massor av smak. Det blir filet mignon (eller kanske en porter house...hmmm) med grönpeppar sås till denna lilla rackare. (84% Petit Sirah, 16% Zinfandel).
  2. 2003, Santa Cruz Mountains. Alla druvor växer på en stort berg dör vingården ligger. Kalas vin , till sippning och annan god mat som inte tar bort alla smakerna (51% Cabarnet Sauvignon, 47% Merlot, 1% Petit Verdot, 1% Cabarnet Franc).
  3. 2004, York Creek Zinfandel. Tja en god Zin är alltid en god Zin (87% Zinfandel, 13% Petit Sirah).
  4. 2005, Buchignani Ranch, Carignane. Jag ser grillad tonfisk framför mig, med ris som kanske är uppiffat med något gott. Vad vet jag, jag får väl se tror jag (100% hillside grown old vine Carignane).
Alla fyra (eh, 3 av varje) har jag blivit påtvingad. 100% säkert!

No comments: